Návrhář Karl Lagerfeld

Módní návrhář, fotograf, spisovatel a vizionář ... Karl Lagerfeld

Kdo je Karl Lagerfeld?

 

Karl Lagerfeld patří k nejuznávanějším módním návrhářům vůbec. Někým obdivovaná, pro jiné kontroverzní osobnost světa módy. Oficiálně se narodil v německém Hamburku 10.září 1933 (sám datum narození nikdy nepřiznal). Vogue o něm napsal: "Je jedinečným interpretem nálady okamžiku".

"Můj život je jako science-fiction"

Otec, uznávaný obchodník, nashromáždil slušné jmění díky technologii kondenzovaného mléka, kterou jako první úspěšně představil v Německu. Starší sestra Martha, "poloviční" sestra Thea společně s matkou, špičkovou houslistkou, vytvořili Karlovi zdravý domov. Domov, kde u večerního stolu nechyběla religiózní filozofie.

Nelehké začátky

Malý Karel miloval módu už, když si jako malý vystřihoval postavy z módních časopisů. V pouhých 14 letech došel k závěru, že jeho kariéra musí začít mimo Německo. S požehnáním rodičů odjel do Paříže. Dva roky posílal skici a vzorky látek do různých soutěží, až jednoho dne zvítězil v kategorii plášťů. Setkal se s dalším výhercem a budoucím kamarádem Saint Laurentem.

Velmi krátce poté nastoupil na plný úvazek k Pierre Balmainovi. Zpočátku jako junior asistent a následně jako učeň. Tři vyčerpávající roky tvrdě pracoval, až obdržel nabídku od konkurence na pozici kreativního ředitele.

Vstup mezi elitu

Jeho kvalitní práce mu zajistila možnost navrhovat kolekce pro Chloe, Fendi a další. Byl přijat do světa módního průmyslu díky svému novátorství a smyslu pro okamžik. Nápady pro své modely však rád hledal i na bleších trzích. Jeho síla je ve výkonnosti a efektivitě. Publikuje mnoho knih, fotografuje a zveřejňuje editoriály ve známých časopisech. Navrhuje pro Karl Lagerfeld, Tommy Hilfiger, Chanel a Fendi a další.

Karl Lagerfeld autoportrét

Život jde dál

V osmdesátých letech minulého století se stává hlavní hvězdou světa módy. Tisk ho přímo zbožňuje pro jeho měnící se vkus a společenský život. Často je vídán s hvězdami tehdejší doby, mezi které patří i Andy Warhol, hlavní postava pop artu a Karlův velmi dobrý přítel.
Karl LagerfeldJeho reputace je jedinečná. Dokáže navrhovat pro jiné značky zcela odlišnou módu, a to umí jen málokterý návrhář. Na počátku roku 1980 se mu podaří skutečně husarský kousek. Svou kolekcí navrátí Chanel, v té době téměř mrtvou značku, na výsluní.

V roce 1984 rozjíždí vlastní firmu, která má ve své vizi "intelektuální smyslnost". V průběhu let se značka profiluje jako vysoce kvalitní krejčovství s ručně šitými kousky v jasných barvách. V roce 2005 ji prodává firmě Tommy Hilfiger.

Poslední roky uplatňuje svoji tvůrčí činnost na poli filmu a fotografie. V roce 2011 navrhuje brýle pro švédskou firmu Orrefors. Jeho diář je stále nabitý. Téhož roku stihne ještě navrhnout i kolekci pro Macy.

"Co se mi líbí nejvíc? Dělat to, co jsem ještě nedělal." Karl Lagerfed

Vůně od Karla Lagerfelda dělají život krásnějším

V roce 2014 přišel s duem nových vůní - Eau de Parfum Karl Lagerfeld pro ženy a Eau de Toilette Karl Lagerfeld pro muže. Karl osobně miluje vůně pro muže i pro ženy. Parfémy vytvářel i v minulosti.

Jak říká, „parfém je jako móda pro váš nos...” Obě vůně plně naplňují ducha Karla Lagerfelda a jsou esencí jeho modernosti a představ o světě módy a designu. Karlovi se podařilo vytvořit styl, který je přístupný všem.

“Dnes není móda jen o oblečení. Je to celek. Pro značku je důležité mít vlastní řadu parfémů, která ji ztělesňuje. Vůně je stejně důležitá část módy jako oblečení.”

Vůně i tvar flakónů ztělesňují vše, proč je Karl milován: použil na ně vysoce kvalitní materiály a elegantní vzhled přitažlivý pro obě pohlaví. Využil moderní estetiku leštěného kovu a samozřejmě nezapomněl ani na typický akord černé a bílé barvy. Podařilo se mu naplnit myšlenky modernosti i sofistikované klasiky, které si do své tvorby promítl.

 

"Džíny, pěkná košile a sako, to je všechno, co potřebují kluk a dívka nebo muž a žena. Každý, opravdu. To je dnes základ."

V tomto duchu vytvořili mistři parfémáři Christine Nagel a Serge Majoullier elegantní květinovou kompozici Eau de Parfum Karl Lagerfeld pro ženy. Vůně si hraje s kontrasty: svěží limetka se pojí se sametovou broskví, aby se úvod se rozvinul do srdce z kytice růží, magnolie a frangipani. Vůně je zrcadlem módního stylu Karla Lagerfelda, který obklopuje smyslnost pižma, silných černých dřev a ambry. 
Eau de Toilette Karl Lagerfeld pro muže vytvořil parfemář Jean-Christophe Hérault v duchu tradiční „lesní“ řady fougére aromatique. Nadčasová vůně v sobě ukrývá levanduli, tóny mandarinky vylepšené o svěžest rozkrojeného jablka a lístky fialky. Svůdnou a smyslnou vůni uzavírají dřevitě kořeněné tóny santalového dřeva a ambry.

"Dotek moderny v kombinaci s klasikou - a výsledkem je dokonalý flakon.”

Záliba Karla Lagerfelda v přímých a ostrých linií, co jsou charakteristické pro jeho oblečení a umělecké doplňky, se odrazila i ve tvaru flakónku. Má čisté linky, masivní vzhled a je synonymem uměleckého díla. Čiré sklo u dámské parfémové vody a černé u pánské toaletní je doplněné monogramem Karl Lagerfeld, které je na přední straně vyvedené ve stříbrném písmu. Přísnou symetrii narušuje pouze zkosení v základu flakónku, uzávěr od těla odděluje velký kovový prsten připomínající slavný Legerfeldův šperk.
Karl je prostě vždy jedinečný v tom, jak svými díly umí potěšit všechny smysly.

Nejnovější kolekce: Les Parfums Matiéres

Řada Les Parfums Matiéres obsahuje 3 dvojice vůní pro ni a pro něj, které jsou ušité ze vzácných ingrediencí stejně, jako Karlovy modely. Designer přeložil řeč módního světa do parfémových nót s cílem vytvořit šatník esenciálních vůní. 

kolekce Les Matieres Karl Lagerfeld

emotiKarl: Karl Lagerfeld přepsal svůj módní svět pomocí smajlíků

V jednom obrázku je víc emocí než v tisíci slov. Tak proč toho nevyužít! Slavný návrhář stále umí neuvěřitelně překvapit.
Šokovat své příznivce se mu povedlo třeba tím, když spolu s duem nových vůní Eau de Parfum Karl Lagerfeld pro ženy a Eau de Toilette Karl Lagerfeld pro muže uvedl vlastní digitální jazyk.

ikony Lagerfeld

Patříte k jeho oddaným fanouškům? Pak vás návrhář, který je stále v čele inovací, potěšil zase něčím výjimečným. Karlův svět digitálních technologií nejsou jen nákupní galerie a e-shopy. Jsou to i ultramoderní butiky s převlékacími kabinkami vybavenými tablety a zabudovanými fotoaparáty pro okamžité sdílení na sociálních sítích. Je to i web Karl.com, kde můžete najít vše, co návrhář dělá a co se mu líbí. A samozřejmě i sbírka jeho vždy trefných citátů - „karlismů“.
A teď vlastní řeč. Když si na svůj chytrý telefon nainstalujete jednoduchou aplikaci emotiKarl pro Apple nebo Android, můžete všem svým přátelům pomocí některého obrázku snadno ukázat, jakou máte náladu a co si myslíte.

Karl Lagerfeld

Několik tváří samotného Karla, jeho ikonické brýle, flakónky s vůni, gesta ve slavných rukavicích i kočka Choupette. Stačí si jen vybrat. Císař Karl změnil módu, změní i  vaše SMSky a zprávy z Facebooku, Viberu nebo what's up :).


Zdroj: Karl Otto Lagerfeldt . [Internet]. 2014. Dostupné z Biography.com na:http://www.biography.com/people/karl-lagerfeld-9371367 a interní zdroje Karl Lagerfeld