Jak se z tradičních parfémů staly „niche“?

Ještě nedávno, zhruba do roku 2000, vznikaly vůně celkem pomalu a promyšleně. Například Christian Dior v té době uváděl novou vůni zhruba jednou za tři roky. Stejně tak Yves Saint Laurent nebo Lancôme.

Niche vůně se zrodily pro opravdové milovníky parfémů. Na obrázku je parfémovaná voda BOUCHERON Collection Rose

Pak se ale rozjíždí velký parfémový business na plné obrátky. Například značky jako Hugo Boss uvádí novou vůně ke každé módní kolekci. To stejné si zvykl dělat i Calvin Klein.

Kvantita je na úkor kvality

Vůně začínají postrádat originalitu a podobají se jedna druhé. Firmy o vůních rozhodují více z pozice obchodu. Sledují, jaké vůně se nejlépe prodávají, a snaží se vytvořit podobné bestsellery. Trh se řídí poptávkou a mainstream vytlačuje veškerou originalitu.

V tak velkém průmyslu už není místo ani pro přírodní ingredience. Nové syntetické látky dovolují značkám míchat vůni jednodušeji.

expirace kosmetikyZaplatíte sice o pár stovek víc, ale odměnou vám bude originalita a jedinečnost.

 

Mainstream v parfémech je nuda

Jenže tato unifikovanost s sebou přináší také nudu. Kolem roku 2005 začínají růst nové parfémové domy jako houby po dešti. To je příležitost pro neotřelé parfémáře, kteří touží vyrobit svůj mistrovský kousek. Začínají tvořit nové originální vůně, které se mermomocí chtějí odlišit od mainstreamu. Najednou je v nich zase cítit touha vytvořit něco krásného a originálního.

Niche jsou tekuté emoce, vášně a osobitost.

Nové niche parfémy mluví o emocích, zážitcích a představách. Většinou stojí na velmi kvalitních přírodních ingrediencích nebo drahých syntetických materiálů. A tak se představují nové značky jako Different Company, Co Stume National, Serge Lutens, Tom Ford, Atelier Cologne a podobné. V nabídce Sensualité najdete niche vůně od Alex Simone, Alexandre.J, Dunhill Signature nebo Boucheron Collection.

Jejich parfémové skvosty jsou sice velmi drahé, ale o to větší touhu vzbuzují. Jsou originální a kvalitní. Některé mají velmi jednoduché flakony, aby vynikl samotný nektar. Jiné jsou zase na pohled velmi exkluzivní a nazdobené.

Nechtějte nosit to, co ostatní. Odlište se.

Zákazníky neznalé nikových voňavek mohou trochu šokovat. Pokud máte ale trpělivost a touhu mít něco jiného než ostatní, určitě mezi nimi najdete svoji srdeční záležitost. Určitě vám nebude líto pár stovek navíc, když budete vědět, jaký příběh a kolik úsilí za vaší vůní stojí.

expirace kosmetikyNajděte si svou niche srdcovku u nás na eshopu.

Co znamená „niche“?

Niche znamená v překladu z francouzštiny něco jako „výklenek“ – něco exkluzivního, něco ve speciální polici. Většina těchto značek se prodává ve speciálních buticích.

Kam směřují niche parfémy dnes?

Úspěchu nikových vůní si samozřejmě nemohly nevšimnout velké parfémové domy a začaly vyrábět své exkluzivní vůně, které v běžné parfumerii zatím často nenajdete. I když doba už se zase pomalu mění. I parfumerie chtějí své zákazníky okouzlit specialitami a začínají zkoušet prodávat méně známé nikové značky.

 

Další článek v blogu