Logo Burberry

Britská značka Burberry ztělesňuje nadčasovou eleganci, vytříbený styl a nejvyšší kvalitu nejen ve světě módy, ale i vůní. Mísí v sobě tradiční hodnoty s moderním stylem a novátorskými technologiemi. Díky tomu je ve světě opravdovým pojmem.

Dědictví Burberry

  • 1856

Thomas BurberryThomas Burberry

Thomas Burberry, se ve svých 21 letech stává asistentem pro textilní zboží v anglickém Basingstoke v hrabství Hampsire. Jsou to hlavně lovci a rybáři, kteří z počátku tvoří hlavní klientelu obchodu, který se již v roce 1870 rozroste v nadnárodní korporaci.

  • 1880

První obchod Burberry v Basingstoke, Hampshire, Anglie. Fotografie pochází z roku 1856.Basingstoke, LP 1856, první obchod Burberry.

Thomas Burberry vynalézá gabardén. Nová struktura a impregnovaná vlákna dává oblečení další funkční vlastnosti, jako nepromokavost a větru odolnost, při zachování nízké hmotnosti a prodyšnosti. Název vznikl z typického, židovského, středověkého hávu kryjícího celé tělo včetně hlavy, zvaného Gaberdine.

  • 1888

Gabardén, látka používaná Burberry pro výrobu kabátůGabardén pod lupou

Revoluční textil je natolik úspěšným, že ho Burberry patentuje. Na počátku 20. století je prodávána látka velkoobchodně i do vzdálených destinací.

  • 1891

První skutečný obchod Burberry na HaymarketNová adresa obchodu Burberry, 30 Haymarket Londýn

Thomas Burberry a synové - Thomas Newman Burberry a Arthur Michael Burberry - otevírají obchod s oblečením na adrese 30 Haymarket v Londýně v oblasti West End. V roce 2008 je tato lokalita vybrána pro centrálu Burberry, známé jako Horseferry House.

  • 1895

Armádní kabát TielockenRevoluce v technickém textilu. Odolný kabát Tielocken.

Přichází Burberry s kabátem Tielocken, předchůdcem současného trenčkotu, který si vybrali britští oficíři během búrské války. Následují polární expedice, jako například ta majora F.G.Jacksona za polární kruh z roku 1897.

  • 1901

Logo BurberryLogo Burberry Prorsum

Znakem firmy se stává rytíř na koni. Již tehdy se na zástavě objevuje latinské slovo "Prorsum", které se překládá jako "Vpřed".

  • 1904

První reklama ve VogueBurberry poprvé ve Vogue

Poprvé se značka objevuje v magazínu Vogue. Burberry zde představuje je nepromokavý plášť. V textu bylo možné číst o "excelentním stylu, designu Burberry Londýn" a nezapomíná na sdělení, že "nejlépe je možné jeho kvality ocenit ze hřbetu koně".

  • 1909

První obchod Burberry v PařížiPrvní obchod na pařížském bulváru Malesherbes

Burberry otevírá svůj první obchod v Paříži na adrese 8 Boulevard Malesherbes.

  • 1910

Burberry a gabardénové kabáty u prvních letcůGabardén poprvé v oblacích

Obléká letce Claude Grahama kabátem z gabardénu, který jako první přelétá, za tehdy neskutečných 24 hodin, mezi Londýnem a Manchesterem.

  • 1911

Ronald Amundsen volí Gabardén namísto tradičních kůžíMísto kůže Gabardén

Norská expedice pod vedením Ronalda Amundsena, jako první na světě dosahuje jižního pólu, kde 14. prosince vyvěšuje norskou národní vlajku. Následujícího jara ho následuje průzkumník Sir Ernest Shackleton. Ten zachytí telegrafickou konverzaci Amundsena s Hobartem, ve které Amundsen (na tu dobu překvapivě) sděluje nahrazení oděvů z kůže kabáty od Burberry. O týden později zasílá děkovný dopis se srdečným poděkováním přímo do Burberry.

  • 1912

Gabardénový stan BurberryGabardén jako stanové plátno

Byl to rok, hned dvou, významných událostí. V té první, úspěšně odzkoušel námořní kapitán Robert Falcon Scott stan, který mu na výpravu za polární kruh vyrobilo Burberry z Gabardénu. K jeho smůle, když konečně dorazil, k jižnímu pólu zjistil, že Amundsen dosáhl cíle před ním.

Téhož roku získalo Burberry armádní zakázku na výrobu kabátů Tielocken, díky oblibě, které se těšily u důstojníků britské armády, se kterými prožil celou první světovou válku. Typickým znakem byl jednoduchý pásek na sponu a knoflíkem na límci. Burberry zapisuje na patentovém úřadě kabát z gabardénu.

  • 1913

Obchod Burberry na HaymarketBurberry se stěhuje do větších prostor na Haymarket

Obchod se stěhuje do větších prostor na Haymarket, které byly navrženy již roku 1911 architektem Walter Cavem.

  • 1914-1915

Výpravy za polární kruh s oblečením a stany od BurberryShackelton v "expedičním" oblečení Burberry

Ernest Shackleton zůstává věrný Burbeery při jeho objevných výpravách do arktických oblastí.

V The Montreal Gazette probíhá reklamní kampaň, která varuje před padělky: "Jen pravý kabát Burberry nese originální nášivku. Každý prodavač Vám podá vysvětlení".

  • 1917-1918

Lyžařská výbava Burberry z roku 1917Gabardén a lyžníci

Burberry neztrácí kontakt s rychle se měnící dobou, která přináší dříve nevídané příležitosti pro kratochvíle a vyvíjí gabardénové oblečení pro lyžaře a motocyklisty.

  • 1919

Burberry a letecká esa roku 1919Gabardén v oblacích

Gabardén a kabáty Burberry nachází uplatnění v té době drsném leteckém průmyslu. Kapitáni John Alcock a Lieutenant Arthur Whitten Brown překonávají v otevřeném kokpitu Atlantik. Non-stop let trval 72 hodin.

  • 1920

První gabardénový kabát Burberry pro ženyOpět Gabardén, nyní však pro dámy

Burberry vstupuje na londýnskou burzu, uvádí na trh dámský gabardénový kabát s vlnou a rozjíždí prodej v Japonsku.

  • 1924

Ikonická kombinace barev a pruhů

Vzniká nezaměnitelný podpis Burberry zachycený v podobě barevných kombinací pískové, červené, černé a bílé, která je poprvé uvedena v nové kolekci trenčkotových kabátů. V Budapešti se policii podaří zadržet notorického zloděje, který ve své ješitnosti nosí tolik výjimečný, kradený kabát Burberry. George Mallory se ztrácína Everestu.

  • 1926

1926, rok úmrtí zakladatel firmy Burberry.Náhrobek na hřbitově v Basingstoke.

Rok ve kterém umírá zakladatel Thomas Burberry. Dožívá se úctyhodných 91 roků. Zanechává za sebou celoživotní dílo, nadnárodní impérium.

  • 1930

Když ženy lyžují. Burberry 1930Když ženy lyžují

I dámy lyžují. V nové kolekci větru odolného obleční, prezentovaného v zimním katalogu Burberry. Počin zaznamenávají i New York Times v 5 lednovém příspěvku pod titulkem “When She Skis or Skates.” (Když ženy lyžují nebo bruslí.)

  • 1934

Oblečení pro letce je stále populárníOblečení pro letce je stále populární

Z Londýna do Melbourne za 71h. Rekordní vítězství Toma Campbella (vlevo) a Charles Williama Andersona Scotta.

  • 1935

Kampaň Burberry z léta 1935 v magazínu TatlerMagazín Tatler

Letní kampaň v britském, lifestylovém magazínu Tatler z léta 1935. Magazín vychází dodnes a to i v internetové podobě.

  • 1942

Burberry ve filmu CasablancaZ filmu Casablanca

Ohrnutý límec, Rikův nepromokavý plášť Burberry ve slavném filmu Casablanca a jedna z nejvíce citovaných filmových řečí vůbec: “Here’s looking at you, kid.”. Nebyla ve scénáři a údajně padla když Humphrey Bogart učil mimo záběry Ingrid Bergmanovou hrát poker. Ve filmu je pak pronesena vícekrát.

  • 1953

Burberry v Pall MallReklama Pall Mall 

Kampaň na Burberry svrchní oblečení v londýnském Pall Mall

  • 1955

Royal Warrant královny Alžběty IIRoyal Warrant

Její veličenstvo královna Alžběta II uděluje firmě Burberry, z Haymarket v Londýně, Royal Warrant.

  • 1964

Olympijský týmOlympijský tým

Britský, ženský, olympijský tým v uniformách Burberry. Fotografie vznikla těsně před návštěvou Buckinghamského paláce.

  • 1968

Reklamní kampaň z Hayward Gallery.Reklamní kampaň z Hayward Gallery

Kampaň Burberry na svrchní oblečení v právě otevřené, nově zrenovované Hayward Gallery.

  • 1978

Lord Lichfield pro BurberryLord Lichfield pro Burberry

Lord Lichfield fotí pro Burberry kampaň 1978. V pátém patře obchodního domu Burberry na Východní 57, Manhattan, New York, prodává Herbert Johnson pokrývky hlavy z klasické anglické vlny tvíd.

  • 1979

Kramer versus KramerováKramer versus Kramerová

Ve filmu Kramer versus Kramerová oblékla Meryl Streep, představující Joannu, svůj vlastní kabát Burberry.

  • 1981

Burberry 1981První z vůní Burberry - Burberry pro muže, rok 1981

Burberry uvádí první vůně pro ženy a muže. Pánská toaletní vůně se nese, v duchu dřevité nóty, v horní časti ukončené vůní bylin, jako máta či levandule.

  • 1983

Charles a Diana v trenčkotech BurberryCharles a Diana v trenčkotech Burberry

Prince Charles a Diana, princezna z Walesu, byly zachyceny fotografem na dovolené v Novém Skotsku, jak mají za deštivého počasí trenčkotové kabáty Burberry. Stejné byly v příběhu Vough ze srpnového vydání: “It’s a Great Year for Coats!” (Opravdu dobrý rok pro trenčkoty) 

  • 1987

25 zrála. Whisky Burberry25 zrála. Whisky Burberry

Burberry není jen móda. Mezi ceněné výrobky patří i poživatiny, jako Viktoriiny švestky s vlašskými ořechy, konzervované v koňaku, pálivá anglická hořčice z anglického vína, sladké pečivo s pomerančovou marmeládou, máčené ve whisky Burberry.

  • 1989

Burbery Royal Warrant by H.R.H. the Prince of WalesBurbery Royal Warrant by H.R.H. the Prince of Wales

Burberry získává druhé významné ocenění Royal Warrant by H.R.H. the Prince of Wales.

  • 1995

Burberry Classic pro ženy a mužeBurberry Classic pro ženy a muže

Díky své profesionalitě a úspěchu na trhu získává společnost Apro Delta výhradní zastoupení pro parfémy Burberry pro Českou a Slovenskou republiku. Uvádí se první z řady nových vůní vyráběné v licenci firmou Interparfums. Původní název byl Burberry London. V roce 2005 byl zkrácen jednoduše na Burberry. Tento název připomíná nadčasovou modernost. Obě pochází z dílny parfémáře Michel Almairaca. Zahájení oficiálního Prodeje Burberry pro Českou a Slovenskou republiku.

  • 1997

Úspěšná řada vůní Burberry WeekendÚspěšná řada vůní Burberry Weekend

Uvedení vůní Burberry Weekend. Logo psané rukou vyjadřuje nedbalou a uvolněnou osobitost. Na místo generální ředitelky nastupuje Rose Marie Bravo s cílem přeměnit Burberry na globální značku.

  • 1999

Britská modelka Kate Moss v kampani podzim/zima 1999Britská modelka Kate Moss

V podzimní kampani se objevuje britská modelka Kate Moss. Kampaň nafotil  Mario Testino. Burberry Prorsum debutuje na Fashion Week v čele s Kate Moss, jejíž boty vyvolají šílenství. Zrození "boty Kate"

  • 2000

Burberry Touch - dotykBurberry Touch - dotyk

Uvedení vůně Burberry Touch. Victoria Beckham "lajkuje" stránky Burberry pod pseudonimem Posh Spice. Otevírá se vlajková loď obchodů Burberry na New Bond Street.

  • 2001

Christopher Bailey CEO BurberryChristopher Bailey

Jako výtvarný ředitel je odpovědný za design všech produktových řad a stejně tak za definování celkové image a konceptu sezónních reklam. V červenci 2003 byl Christopher jmenován čestným členem Královské umělecké školy (the Royal College of Art), na které v roce 1994 získal titul MA (Master of Arts). Získal mnoho vysoce vážených ocenění včetně BFC Designer roku, CFDA Mezinárodní designer roku a také MBE od Její Výsosti Královny Elizabet II za přispění módnímu průmyslu v roce 2009.

  • 2003

První řada Burberry BritPrvní z řady Burberry Brit

Na trh je uvedena nová vůně Burberry Brit. Vůně zachycují mladý a moderní britský styl, ducha Burberry a kolekce ready-to-wear. V dalších letech budou následovat další řady pod označením Brit. Otevírá se obchod v Miláně.

  • 2006 / 2007

reklama LondonV reklamní kampani se objevuje Rachel Weisz

Uvádí se dámská a pánská vůně London. Dokresluje stejnojmennou ready-to-wear kolekci v jedinečně britském stylu: klasika bez konformity, elegance bez velké snahy. Kolekce pro městský život. Její sofistikovaný a přirozený okouzlující styl se přizpůsobí jakékoli příležitosti.

  • 2008

V roce 2008 byla založena Burberry Foundation, dobročinná organizace určená k podpoře mladých umělců. K realizaci jejich snů. Díky štědrým darům Burberry, jeho zaměstnanců a zákazníků, inspirovala nadace více než 16 000 mladých lidí po celém světě, aby rozvinuli svůj potenciál.

vizuál The BeatReklamní vizuál k vůni The Beat zkrášluje modelka Agyness Deyn

Parfém The Beat je inspirováno novým hnutím mladé generace. Propojuje britské dědictví a pronikavou modernost. Tradice, rodina a establishment se prolínají s rebelií, individualitou a nezávislostí.

  • 2009

art of the trench burberryProjekt Art of the Trench

Na webových stránkách se uvádí exkluzivní projekt « Art of the Trench », ve kterém lidé z celého světa zveřejňují fotky svých trenčkotů. Firma se stává jednou z nejpokrokovějších v rámci nových technologií. Burberry se stěhuje do nové hlavní budovy v tzv.Horseferry House.

Uvádí se pánská verze The Beat. Je energická a nenuceně elegantní.

web BurberryOn-line přehlídka na webových stránkách Burberry

Burberry se dostává na vedoucí pozici v inovaci e-shopů. Je dostupný ve 30 zemích. Přehlídky nových kolekcí z nejrůznějších míst světa můžete nyní sledovat on-line v klidu domova. Zároveň si můžete do jednoho týdne po přehlídce čerstvé zboží rovnou objednávat a dostanete je balíkem do osmi týdnů. Takže je můžete mít dříve, než se vůbec dostane na pulty prodejen. Odpočítávání do začátku blížící se přehlídky uvidíte přímo na hlavní straně webu. I přehlídkové technologie jsou na nejvyšší úrovni. Burberry již představilo i holografické modelky, které se na mole před zraky ohromených diváků proměnily v kapky vody.

  • 2010

Burberry SportVizuál je focen na střeše pod londýnským letním sluncem a zachycuje závan čistého vzduchu, velkých prostor a přirozeného světla. Pózují zde modelka Lily Donaldson a herec Douglas Booth.

Vůně Sport z roku 2010 zachycují energii, postoj a živost módních kolekcí Burberry Sport a jsou inspirované britským venkovem a dědictvím značky.

  • 2011

vizuál Burberry BodySvětové uvedení vůně Burberry Body bylo velkolepé. Tentokrát přímo spojené s novou módní kolekcí. Flakon navrhl sám Christopher Bailey.

Body perfektně vystihuje ducha kultovního trenčkotu. Na tvorbu vůně dohlížel osobně Christopher Bailey a sám navrhl její flakon. Jeho cílem bylo vytvořit vůni, která zahalí ženského tělo jako trenčkot. Vytvořili ji Michel Almairac a Amandine Marie. Je elegantní a smyslná. Má jednoduché a efektivní složení, které získává jiskru díky rafinovaným ingrediencím. Je ikonická, extrémně ženská a svůdná. Hlavní složkou je britská růže, ztělesnění elegance a tradice. Společně se zeleným pelyňkem odhaluje divoký instinkt.

  • 2014

vizuál My BurberryNa vizuálu oblíbená Kate Moss a mladičká Cara Delevingne.

Trenčkot je srdcem značky. Když lidé o svém trenčkotu mluví, nazývají jej My Burberry. Inspirací této vůně se stal ikonický medový trenchcoat. Uzávěr vůně připomíná knoflík a mašle je vyrobena ze stejného materiálu jako "trench coat". Obnovuje emoce, které cítí žena, když se prochází ve svém trenčkotu městskou zahradou v Londýně. Vytvořil ji jeden z nejuznávanějších světových parfémářů, Francis Kurkdjian. Tvářemi se staly hned dvě topmodelky: Kate Moss a Cara Delevingne.

Video z natáčení reklamního spotu k vůni My Burberry

Vítek Měsíčková Michaela

O tuto značku se stará:

Email: michaela.vitekmesickova@aprodelta.cz
telefon: +420 724 578 956

Michaela má ráda sofistikovanou eleganci. Oblíbila si parfémy, za kterými se skrývá zajímavý příběh. O svěřené značky se stará se vší pečlivostí, tak jako s láskou pečuje o svou rodinu.

Nevíte si rady s výběrem správného parfému?

Pomůžeme vám vybrat

Spustit průvodce

Salon sensualité

Vlastní spa & beauty salon s kadeřnictvím v Brně

Přijďte si odpočinout